Sunday, July 6, 2008

fitnah

sejak akhir2 ni byk beno cite fitnah yg kuar...semalam aku nengok brite tv3 pon deme cite pasei fitnah..ape skang ni musim fitnah ke ape..aku dgn family aku pn kene fitnah gak...tak pon mungkin ni zaman totok2 ameno wat fitnah...isk..isk..fitnah tu kan lebey terok dari membunuh.jd kirenye hukuman nye lg terok le jugakkan.

aih..aku pon tak paham le ngape le ade manusie yg gemor beno fitnah2 org nih...kot ye pon da nyampah beno dgn org tu, byk lg care nak ngajor org tu..ape le yg deme dpt dgn care fitnah ni...kate kan le kot tetibe ter"reveal" cite sebeno.yg benor nye bende yg deme dok cerite-cerite tu fitnah semate..tak ke malu sendiri..silap2 cite burok deme plak yg keluor.

dari dok sebok2 sebar fitnah ni elok le deme reveal je cite sebenor..tak yah le susah2 perah otak tu nak wat cite sensasi kekdahnye..huehue.kekadang tu pasei nak mensensasikan cerite tu udoh jd tak logik plak.da mcm cite katun le pulak.dan yg paling syok skali cerite deme tu langsung tak masuk akei.kot ye pon nak mereka citer beragak le sket..pilih le plot yg tersusun and skrip yg sesuwei dgn keadaan semasa.ni main taram je..orang len bace pon mau gelak2.tetibe teringat kes anwar ibrahim mase 1998. 10 years back.jenuh deme pinda tarikh liwat tu pasei tarikh memule tu kondo tu pon tak siap lg.pe kejadahnye deme ni...nak wat cerite tak reti.


ha lagi satu aku nak mention kt sini yg 1 lg spesis kaki fitnah.tp ni kire fitnah putor alam namenye.die gune fakta yg betoi tp die putor fakta tu pastu wat fitnah..alahai.......wat susah2 je nk putor belit bagai...and once the truth reveal, kome gak yg malu sendiri..sembang kononnye aku ni le yg paling jahat antara yg jahat..padehei nye kome tu yg jahat..putor alam nye orang. konon2 nye inesen abih le...aku ni le jahat pasei menghina, maki hamun deme sume.aku ni le yg kuang ajor, suke mencarut hape....sekali mak haku take step diam teruih kome.ha len kali jgn nk igt aku n family ni diam pasei bodo piang..yg bodo piang tu kome..kekekke.suke benor fitnah orang.tunggu le ade lg bende yg akan di reveal kan.time tu 7 keturunan kome malu.

orang yg fitnah aku n family tu tunggu le.banyok lg mase.sejahat2 aku pon xde le aku nk fitnah orang tu...ape yg aku buat reveal the truth..aku tak reti nak fitnah2 orang ni..pasei mak aku tak peghonoh ajor aku fitnah orang.yg mak aku ajor suruh cakap benor je.so kalo mak bapak kome tu memang gemor fitnah orang, tak heran le kome pon kaki fitnah.and tak heran jugak le kalo kome sume ni tak reti nak hormat mak pak sedare kome pasei mak dgn pak kome pon tak reti nak hormat sedare mare..macam ade orang tu ckp le "a fruit doesn't fall far away from the tree." sket lebey kurang le ayat nye..aku ni bknnye reti sgt qoute2 orang putih ni..org melayu nye pepatah reti le..mane ke lg tumpah nye kuah kalo bkn ke nasik..huhu gitu le kekdahnye.

jadi kepade kome sume tak soh le nak fitnah-fitnah orang ni...wat tambah dose je..dose besor plak tu..elok le kome sume wat keje len.kot ade orang yg wat kome marah ke ape ke..hadapi dgn senyuman..and bawok2 ler ngadap tuhan.

hadapi dengan senyuman - dewa

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi
Biar terjadi…
Hadapi dengan tenang jiwa

Semua…kan baik-baik saja


Bila ketetapan Tuhan
Sudah ditetapkan Tetaplah sudah…
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah

Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua

Menyerahlah untuk menang

[aku.chenta.muzik]

No comments: