Monday, November 2, 2009

ayam

ayam adalah makanan peberet kebanyakan manusia di dunia~penulis sendiri menggemari ayam. paling best anak sepupu penulis (adek) yang berusia 2 tahun 3 bulan juga menggilai ayam.

ada beberapa kisah mengenai ayam.

KISAH 1

di zaman kanak2 dahulu kala, terdapat satu reban ayam di depan rumah opah penulis. rebannya taklah sebesar mane.tapi apa yang pasti penulis maseh ingat saat2 dimana penulis mengambil telur ayam dari reban. tidak dilupakan juga peristiwa abah penulis mengejar ayam dari reban opah sehingga sampai ke rumah penulis.jaraknya lebeyh kurang 200 meter.hehe.

KISAH 2

oleh kerana penulis tidak menggemari ikan kerana tulang2 ikan itu pasti mencederakan penulis, maka, di zaman persekolahan, mak penulis pasti akan membeli lauk ayam untuk penulis. sehinggalah sekarang, pasti ada lauk asing untuk penulis yang tidak makan ikan.hehe. walau bagaimana pon, jika tiada pilihan, mak penulis akan memaksa penulis memakan ikan. selalunya penulis akan makan ikan dalam keadaan terpaksa. =>

KISAH 3

mengenai adek yang menggilai ayam. sangat lucu! adek akan "slurppppp" setiap kali melihat ayam. pada suatu hari, sesuatu yang sangat kelakar terjadi. ketika penulis ingin makan nasik mak penulis pon berkata "ada ayam tu kamu makan le..."adek yang mendengar terus berkata "ayaaaaaammmm??slurpppppp~~" tatkala penulis sudah sedia untuk makan, adek datang berdiri sebelah penulis sambil tangan nya menunjuk2 ayam di dalam pinggan. penulis lalu menyuap adek sedikit ayam. sedikit demi sedikit lama2 ayam yang ada habis disuap ke mulut adek.penulis hanya sempat makan sedikit saja. :D begitulah kanak2 berusia 2 tahun menggilai ayam.

KISAH 4

tadi penulis pergi ke pasar malam. lalu mak membeli ayam. mak pilih yang kurus2 kerana penulis menyatakan pada mak bahawa ayam yang gemuk2 taksedap.muak.hehe. setelah ditimbang seekor 12 ringgit. tadi, penulis sempat menonton bujang lapok sebelum abah datang lalu tukar tengok cite ntah ape ntah. dalam cite bujang lapok, mereka beli ayam seekor (2 kati) 2 ringgit. murahnyaaaa! jauhnya beza dengan sekarang. [buat yang tak tahu, 2 kati bersamaan dengan 1.2kg] penulis lalu terpikir betapa kemodenan telah menaikkan living expenses. terpikir penulis mengenai nasib mereka2 yang dihimpit kemodenan. ntah bagaimana mereka menyara kehidupan. yang kaya dan miskin membayar harga yang sama untuk sekampit beras, dan sekilo ayam. tetapi wang diperolehi tidak sama. sedeyh penulis mengenangkan mereka yang terpaksa mencatu bekalan makanaan. =(

KISAH 5

kisah penjual ayam. hehehe. lawak sangat.tergelak penulis dengan ayat yang terpacul keluar dari mulut si penjual ayam yang tengah sebok memotong ayam. kesahnya ketika membeli ayam tadi, ada seorang wanita bertanyakan hati ayam kepada si penjual ayam. lalu si penjual ayam menjawab "hati ayam takde, tinggal hati saya je.nak?"haha. dalam kesibukan memotong ayam tu, sempat lagi si penjual ayam berseloroh.hehe.

tu je la cite pasal ayam. hurrrm...esok mak kate nak goreng ayam...nyum..nyum..bak kate adek slurpppppp~~~


Obsessed by Mariah Carey

I was like, why are you so obsessed with me?

So Oh Oh So Ohhh
Will the real MC please step to the mic?
MC- You need an MC, place to be
MC the MC

All up in the blogs
Say we met at the bar
When I don’t even know who you are
Say we up in your house
Sayin’ I’m up in your car
But you in LA and I’m out at Jermaine’s

I’m up in the A- you’re so so lame
And no on here even mentions your name
It must be the weed, it must be the E
Cuz you be poppin, hood, you get it poppin’

Ooh boy why you so obsessed with me?
Boy I want to know- lyin’ that you’re sexin me
When everybody knows it’s clear that you’re upset with me
Ohh finally found a girl that you couldn’t impress
Last man on the earth- still couldn’t get this

You’re delusional, you’re delusional
Boy you’re losing your mind
It’s confusin yo, you’re confused you know
Why you wasting your time?
Got you all fired up with your Napoleon complex
See right through you like you’re bathin’ in windex
[ Mariah Carey Lyrics are found on www.songlyrics.com ]

Ooh Ohh Ohh boy why you so obsessed with me?
And all the ladies sing, all the girls sing
Soo Oohhhh Soo Oohh Obsessed

You on your job, you hatin’ hard
Ain’t gon feed you, I'ma’ let you starve
Graspin’ for air I’m ventilation
You out of breath, hope you ain’t waitin
Tellin’ the world how much you miss me
But we never were so why you trippin’
You a mom and pop, I’m a corporation
I’m the press conference, you a conversation

Ooh boy why you so obsessed with me?
Boy I want to know- lyin’ that you’re sexin me
When everybody knows it’s clear that you’re upset with me
Ohh finally found a girl that you couldn’t impress
Last man on the earth- still couldn’t get this

You’re delusional, you’re delusional
Boy you’re losing your mind
It’s confusin yo, you’re confused you know
Why you wasting your time?
Got you all fired up with your Napoleon complex
See right through you like you’re bathin’ in windex

Ooh Ohh Ohh boy why you so obsessed with me?
And all the ladies sing, all the girls sing
Soo Oohhhh Soo Oohh Obsessed







2 comments:

Faisal "Sal" Rosli said...

haha, ayam ni bahyaaaa, kalu makan banyak sgt maka nanti jadilah rupe kamu mcm michelin man tu.haha. aku tyme kecik dulu suka hambat ayam kat kampung ayaq kunin, tepen. tok cik nun aku bela.haha.

aku ♥ musik said...

haha...daakk.aku mkn ayam kadang2 je. tapi kalo dpt makan ayam mcm xmo berenti.haha.