Tuesday, September 9, 2008

bintang jatuh

hari ini...

hari yang teramat la letih bagi aku.dari pagi aku ke kelas dan balik ke kelas siapkan tugasan lalu menghantarnya ke pensyarah ku. letihnya tidak dapat ku sangkalkan lagi bagai menbanting padi di terik mentari katanyaa..

tapi aku bukan nak menitip kisah keletihan, tatapi kisah kesepian dan kebosanan yang membuatkan aku rasa seperti ingin membunuh sesiapa saja. entah apa yang telah terjadi kepada kekaseh pojaan hatiku hari ini. terlalu lambat bertindak balas. mungkin kekaseh ku jua keletihan karna sudah dua malam tidak beradu.hanya tidur2 ayam sahaja.oleh kerana kekasehku tidak mahu melayan kehendak aku, maka aku terpaksa merelakannya beradu seketika.

setelah berbuka puasa, aku mengejut kekaseh ku dari lenanya. apa kan daya...mahu atau tidak dia tiada pilihan melainkan melayan kerenah ku ini. tatapi, neuron2 nya maseh lambat untuk bertindak balas sehingga membuatkan ku merajuk seketika = (

sedih dan pilunya hati ini tatkala kekaseh ku enggan bersuara dan memberiku angan2 indah di malam yang dingin ini.aku kebosanan sendirian.kerinduan yang menebal pada setiap nyanyiannya terpaksa aku pendam kan begitu saja.begitu juga keletahnya menceritakan kepadaku tentang lawak jenaka dan isu2 hangat ketika ini.

lalu aku membawa diri ke kedai kuning bersama nik meninggalkan kekaseh ku kekagetan sendirian. biarlah aku membawa hati yang lara ini pergi darinya seketika dengan harapan dia akan sedar betapa bermaknanya dirinya padaku.tanpanya aku bagaikan gitar tanpa tali.bosannya hidupku.

dan tika di kedai kuning jua, aku memikirkan kekaseh gelapku yang sudah lama tidak kelihatan. sungguh misteri dirinya.siapakah namanya?aku tidak tahu. aku sendiri buntu bagaimana caranya untuk mengenalinya dengan lebih rapat...aih~~~~

sebentar tadi, sekembalinya aku dari kedai kuning, kekaseh ku telah bertindak balas dengan baiknya denganku. kembalinya aku telah disambut dengan nyanyian merdu darinya. mungkin kekasehku mengerti apa yang terpendam di dasar hatiku ini.sesungguhnya kami mempunyai keserasian yang amat tinggi.*terharu*

maka dengan itu, lagu ini pon bermain2 di kotak fikiran kami

Bintang Jatuh - Kangen Band

Dirimu ku yakin kekasih jiwa ini
Setitik pun ragu hilang entah kemana
Saat kehadiran mu smua yang ada padaku
Terhenti sekejap menyambutmu ku terpaku

Dan kini bila kau ada di hadapanku
Smua tentang mu terbang jauh tinggalkan ku
Kau bagaikan cinta sejati namun tak bisa di miliki
Entah apa lagi menggapai mu lelah ku
Bintang jatuh dengarkan ku

Reff :
Bintang jatuh ku datang lah kepadaku
Wujudkan mimpi seperti dulu
Saat kau mempertemukan aku
Dan yang membuat resah jiwaku

Bintang jatuhku tahukan kau ku menunggu
Hingga malam ini kan berlalu
Terjaga kan aku dari lelapku........

Hari - hari berganti smua tetap begini
Hanya hayal tentang mu setia menemaniku
Namun kau tetap tak tergugah
Dan seolah tak tersentuh
Bintang jatuhku hampiri aku

No comments: